.

De senaste dagarna har det inte blivit så många inlägg, mest för att jag bara legat såhär. Varvat Truman Capote med Downton Abbey och trasiga crêpes. Tröga morgnar med mycket kaffe och bara dåsande med allt för mycket internet.

Vad jag har kommit på med mig själv under dessa dagar är att jag konstant måste påminna mig själv om att det är okej att inte göra något. Att inte ens behöva ”mysa med god choklad och en bra film” som man fortfarande kan romantisera på många sätt (som jag själv också gör). Utan verkligen inte behöva göra någonting. Den konstanta pressen av att tiden aldrig räcker, allt som ska göras, allt som ska upplevas, allt som ska minnas.

 

Jag älskar visserligen mina dagar, när jag går upp tidigt, hinner med morgonyoga, förmiddagskaffe och veckans föreläsning innan klockan slagit halv elva. Oftast när det inte blir så, får jag ont i magen, blir tung i kroppen och ångest för att jag inte hinner med allt just precis då. Men ibland så finns det bara ingen ork och jag måste påminna mig ständigt om att det faktiskt är okej.

 

Anledningen varför jag skriver det här, är för att jag är nästan helt säker på att jag inte är den enda som behöver påminnas om just detta.

 

Så. Dagens mantra för mig är: det är okej att inte göra någonting ibland.

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kloka ord mitt hjärta.



Kram Mamma



Snygga strumpor, förresten.

2011-11-25 @ 10:23:17
Postat av: hejregina

jag tycker din blogg är mysig

2011-11-25 @ 11:38:33
URL: http://hejregina.blogspot.com
Postat av: malin

Bra sagt.

2011-11-28 @ 00:14:46
URL: http://infifteenyears.blogspot.com
Postat av: Hanna

Smart och sant. Jag håller med dig om att vi behöver påminna varandra om det ibland. Jag bestämde för ett tag sedan att jag ska ha minst en sådan kväll i veckan, kravlös, som inte måste vara fin, bloggig, rolig, värd, intressant, utan bara är. Sjukt att man måste planera in det men så är det ju!

2011-12-08 @ 16:01:46
URL: http://tresvartkatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0